söndag 21 september 2008

Vision 2025

I går lördag var det då dags för kick-off för Vision Gotland 2025. Hela tillställningen började med att Gotlands musiken inledde med lite musikaliska toner in för den tappra publik som hade tagit sig till kongresshuset.
Tommy Wahlgren önskade oss välkomna och med det och ballong uppsläpp så började dagens mingel.

Ja! Mingel stod på programmet denna dag. Då vi som besökare skulle kunna ta del av visionen Det var vad jag hade trott och hoppats på. Men man skall inte tro så himla mycket för väl inne på kongresshuset var det inte mycket av visioner eller framtidsplaner som jag hade hoppats på.
Det var en och annan lokal företagare som bjöd på vad de har att erbjuda. Visst det är kul att se att de små företagen var på plats men var det "stora" fanns vet jag inte. De var inte på ön i alla fall.
Inte fanns det några som mer kunde ge exempel på hur vi skall nå målen om att vara världsledande ö region på miljöfrågor eller hur vi skall öka välståndet på Gotland eller hur vi skall uppnå det magiska talet av 65,000 medborgare på ön.

Tyvärr blev jag även besviken när det då var dags för dagens program uppe på den stora senen. För till min stora besvikelse var det en tam Wahlgren som ställde tama frågor till sina intervju offer. Det enda som kom fram på scenen är att det råder en politisk enighet om att vi måste ha en vision. Men varför de inte fick gå in mer på hur denna vision skall upp nås vet jag inte.
Kan det vara så att ingen riktigt vet hur vi skall uppnå målet med 65.000 eller kan det bara vara så att det inte är läge för att debattera om politiskavisioner på Gotland hösten 2008?

Jag och kanske resterande av de närvarande i ställer kom att njuta av musiken som bjöds.
För man kan tycka vad man vill om denna eftermiddag men musiken var det inget fel på.

Så tack alla musiker för en underhållande eftermiddag.
Lycka till med musiken i framtiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !
Kul Oarla att du tog dej tid att närvara på Wisby strad som vissa andra inte prioriterade och va bra att musiken höll hög kvalite.Vad gör du jag sitter just nu och tränar att blogga med Toggan.
Hälsningar Anna:W (-: